FAQ

1. Jag har beställt men inte fått något bekräftelsemail.
Har du inte fått något bekräftelsemail på din beställning inom 1 timme hör av dig till oss för att försäkra dig om att beställningen kommit fram. Troligen har du angivit en felaktig mailadress. Dubbelkolla!!
Senast uppdaterad – 2018-09-05

2. Jag har beställt produkter men nu ångrar jag mig.
Har vi skickat beställningen så är du tvungen att lösa ut paketet. Därefter kan du göra en returbegäran enligt konsumentköplagen. Outhämtade paket debiteras alltid.
Senast uppdaterad – 2018-09-05

3. Jag har en fråga om min Faktura.
Alla frågor om fakturor hanteras av PAYSON AB som sköter vår fakturering. Gå in på www.payson.se för mer information.
Senast uppdaterad – 2018-09-05

4. Jag har skickat mail utan att få svar.
Oftast svarar vi så fort vi läst vilket vi även gör på resande fot. Får du inget svar, skicka ett till.
Senast uppdaterad – 2018-09-05

5. Jag hittar inte det jag letar efter.
Kontakta oss med information om din bil och vilken del du letar efter så ska vi hjälpa dig så gott vi kan.
Och finns den inte på lager så kan vi med all säkerhet beställa den.
Senast uppdaterad – 2018-09-05

6. Passar era sportstolar i min bil?
För att montera sportstolar i din bil behöver du troligen modifiera fästena som medföljer. Fråga i något av de stora bilforumen om någon monterat sportstolar i din bil för att få tips. Vi kan ej ge support på montering av sportstolar.
Senast uppdaterad – 2018-09-05

7. Utländska kunder NORGE FINLAND DANMARK
Kontakta oss för köp utanför Sverige
Senast uppdaterad – 2018-09-05

8. Var finns ni? Kan man komma och handla av er på plats?
Vi finns i Motala vid Volvo och Mekonomen. På Merkuriusgatan. Det går alldeles utmärkt att komma och handla av oss. Hör av er innan ni kommer förbi, alla produkter finns inte i lager. Enklast når ni oss på E-post: kund@sportstolen.se
Senast uppdaterad – 2018-09-05

9. Var hittar jag information om er och företaget?
Vi har ingen avsikt att vara svåra att nå eller gömma oss. Under länken om oss längst ner på sidan ser du all information.
Senast uppdaterad – 2018-09-05

10. När levereras min beställning?
Vi har som målsättning att skicka alla beställningar som gjorts innan 13:00 samma dag. Därefter är normal leveranstid 2-3 dagar.
Senast uppdaterad – 2018-09-05

11. Min produkt är trasig. Hur gör jag nu?
Ta kontakt med oss via formuläret kontakta oss eller skicka ett mail till kund@sportstolen.se och ange ordernummer och vilken produkt det gäller. Beskriv felet för oss så återkommer vi till dig med instruktioner för att göra en retur. Returer som görs utan vårt godkännande accepteras ej!
Senast uppdaterad – 2018-09-05

12. Jag vill bli sponsrad av er?
Vi får dagligen mail om förfrågningar om sponsorsammarbeten. Vi väljer själva ut och frågar de vi är intresserade av att sammarbeta med. Men kom gärna med förslag.
Senast uppdaterad – 2018-09-05

13. Det står att en produkt är E-märkt?
Att en produkt är E-Märkt betyder att den följer en Europeisk standard och går att besiktiga din bil med.
Senast uppdaterad – 2018-09-05